TRAVEL XD

Training Experience Design voor de reisbranche.

Tweedaagse in-company training

WELKOM BIJ TRAVEL XD

Mensen kopen geen producten, mensen kopen een ervaring. We weten het allemaal,  maar hoe doe je dat? Hoe ontwerp je een ervaring waar je reizigers echt blij van worden? Hoe maak je die noodzakelijke volgende stap in een bomvolle PAX-markt waarbij korting op de laagste prijs nog de enige weg naar succes lijkt te zijn? 

In deze 2-daagse training geven we je alle handvatten die je nodig hebt om binnen je organisatie ervaringen te ontwerpen. Of het nu gaat om je product, marketing of de onboarding voor nieuwe mensen. En natuurlijk besteden we ook aandacht aan hoe je dit binnen jouw organisatie voor elkaar krijgt. Hoe krijg je alle neuzen dezelfde kant op zodat die reiziger centraal komt te staan? Van zeggen naar doen!

Ik weet genoeg, dat is iets voor ons!

WELKOM BIJ TRAVEL XD

Mensen kopen geen producten, mensen kopen een ervaring. We weten het allemaal,  maar hoe doe je dat? Hoe ontwerp je een ervaring waar je reizigers echt blij van worden? Hoe maak je die noodzakelijke volgende stap in een bomvolle PAX-markt waarbij korting op de laagste prijs nog de enige weg naar succes lijkt te zijn? 

In deze 2-daagse training geven we je alle handvatten die je nodig hebt om binnen je organisatie ervaringen te ontwerpen. Of het nu gaat om je product, marketing of de onboarding voor nieuwe mensen. En natuurlijk besteden we ook aandacht aan hoe je dit binnen jouw organisatie voor elkaar krijgt. Hoe krijg je alle neuzen dezelfde kant op zodat die reiziger centraal komt te staan? Van zeggen naar doen!

Ik weet genoeg, dat wil ik!

VOOR WIE IS DEZE TRAINING?

Deze training is voor jou als…

  • je werkt voor een reisorganisatie (of er zelf één hebt) in een creërende rol: marketing, product, service design, customer service, innovatie of HR
  • je merkt dat je reizigers en (nieuwe) medewerkers veranderen en iets anders vragen dan wat jullie nu bieden
  • je het lastig vindt om nieuwe mensen aan je te binden, of het nou reizigers of nieuwe collega’s zijn
  • je nieuwsgierig bent hoe een experience design aanpak je aanbod voor reizigers en medewerkers naar een volgend level kan brengen
  • je jezelf professioneel wil ontwikkelen en vanuit een design-mindset wil leren kijken naar het ontwikkelen van nieuwe producten of diensten.

WAT GA IK LEREN?

De training kent een goede balans tussen inspiratie, theorie en zelf aan de slag. Dat laatste doen we aan de hand van ingebrachte cases uit de groep.

Dit is wat je in ieder geval gaat leren:

  • Hands-on werken met het 5E-model om een design uitdaging in een strak proces om te zetten in een ervaring waar mensen blij van worden.
  • Ontwerpen vanuit een sterke guiding purpose om je team én je reizigers te enthousiasmeren en activeren.
  • Elementen als verrassing en storytelling te gebruiken om je reizigerservaring naar een volgend niveau te brengen.
  • Navigeren tussen abstract ontwerpen en hands-on prototypen om snel maar grondig te ontwikkelen en testen.
  • Bewust worden van de impact die ervaringen kunnen hebben wanneer je ze met liefde, aandacht en toewijding ontwerpt en maakt.
  • Praktische handvatten die je kunt toepassen om direct in je eigen organisatie te gebruiken en zo ook andere mensen uit je team mee te krijgen.
Daar wil ik meer over horen.

WAT GA IK LEREN?

De training kent een goede balans tussen inspiratie, theorie en zelf aan de slag. Dat laatste doen we aan de hand van ingebrachte cases uit de groep.

Dit is wat je in ieder geval gaat leren:

  • Hands-on werken met het 5E-model om een design uitdaging in een strak proces om te zetten in een ervaring waar mensen blij van worden.
  • Ontwerpen vanuit een sterke guiding purpose om je team én je reizigers te enthousiasmeren en activeren.
  • Elementen als verrassing en storytelling te gebruiken om je reizigerservaring naar een volgend niveau te brengen.
  • Navigeren tussen abstract ontwerpen en hands-on prototypen om snel maar grondig te ontwikkelen en testen.
  • Bewust worden van de impact die ervaringen kunnen hebben wanneer je ze met liefde, aandacht en toewijding ontwerpt en maakt.
  • Praktische handvatten die je kunt toepassen om direct in je eigen organisatie te gebruiken en zo ook andere mensen uit je team mee te krijgen.
Daar wil ik meer over horen.

WAAROM IS DAT RELEVANT?

Onze wereld draait steeds meer om ervaringen. Niet langer staan producten en diensten centraal, de ervaring ervan is waar het om gaat. Ook wel de experience economy genoemd.

De kwaliteit van die klantervaring neemt in bijna elke sector snel toe. Dit heeft effect op de verwachtingen die reizigers hebben op alles wat je doet. De service van Coolblue en het gemak van Wehkamp worden de nieuwe norm, ook voor restaurants, winkels en reisorganisaties.

De volgende fase is die naar de transformation economy. We zoeken in toenemende mate naar ervaringen die ons helpen ontwikkelen, ons iets leren of ons echt raken. Als alles een ervaring is, wordt wat ons het meest raakt en boeit waar we voor kiezen.

Je zult als organisatie mee moeten om te overleven. Zeker in een overvolle en concurrerende markt als de reisbranche waar denken in paxen en producten de standaard lijken te zijn. Bestemmingen, hotels en excursies worden steeds meer gemeengoed. Een rijke klantervaring op alle facetten wordt het onderscheidend vermogen van de toekomst. Een traveller experience die verrast, raakt en laat voelen waar je organisatie in de kern over gaat.

Kortom, betekenisvolle ervaringen. Voor, tijdens én na de reis.

LEREN VAN SRPRS.ME

Als er één reisorganisatie de afgelopen jaren de branche heeft verrast, dan is dat srprs.me. Vanuit het niets lukte het deze start-up om binnen vijf jaar ruim 120.000 reizigers op verrassingsreis te sturen. Met een extreem hoge klanttevredenheid.

Raymond Klompsma is oprichter van srprs.me en mentor tijdens deze training. Hij deelt zijn belangrijkste learnings en inzichten over het bouwen van een organisatie rondom een snaarstrakke customer experience met je.

Een unieke kans om van dichtbij te leren van deze succes-case en Raymond’s kennis en ervaring toe te passen op je eigen case of uitdaging.

Ook leren van srprs.me?

LEREN VAN SRPRS.ME

Als er één reisorganisatie de afgelopen jaren de branche heeft verrast, dan is dat srprs.me. Vanuit het niets lukte het deze start-up om binnen vijf jaar ruim 120.000 reizigers op verrassingsreis te sturen. Met een extreem hoge klanttevredenheid.

Raymond Klompsma is oprichter van srprs.me en mentor tijdens deze training. Hij deelt zijn belangrijkste learnings en inzichten over het bouwen van een organisatie rondom een snaarstrakke customer experience met je.

Een unieke kans om van dichtbij te leren van deze succes-case en Raymond’s kennis en ervaring toe te passen op je eigen case of uitdaging.

OVER HET PROGRAMMA

DAG 1

Dag 1 staat in het teken van hoofd & hart. We bespreken de theorie en dagen je uit sterk conceptmatig te denken. Zowel voor jezelf als voor de case waar je aan gaat werken. Aan het einde van de dag hebben we:

  • de theorie achter experience design behandeld;
  • de teams samengesteld en cases verdeeld;
  • gewerkt aan onze guiding purpose & core meanings;
  • een eerste concept voor jullie case ontworpen;
  • ons laten inspireren door aansprekende praktijkcases;
  • een breed beeld gekregen van het vakgebied experience design en hoe dit in jouw organisatie toepasbaar is.

DAG 2

Dag 2 staat in het teken van maken. Handen uit de mouwen en aan de slag. Zelf en met je team. Aan het einde van de dag hebben we:

  • een ervaring voor iemand anders ontworpen.
  • een aantal keren het volledige design proces doorlopen.
  • een journey map en prototypes gemaakt. 
  • praktische handvatten gekregen die je kunt toepassen om direct in je eigen organisatie te gebruiken.
  • eindpresentaties met betrekking tot de cases gegeven. 
Geef me meer informatie!

MAAR WAT KAN IK ERMEE?

Een paar voorbeelden van wat je kan na deze training:

  • Je aanvraagproces opnieuw ontwerpen vanuit je purpose en zo je conversie met procenten verhogen
  • Je customer experience met én vanuit millennials ontwerpen om bij hun leefwereld aan te sluiten
  • Een nieuw onboarding proces vormgeven om mensen gedegen in te werken én voor je organisatie te behouden
  • Een experience ontwerpen waar mensen over praten en zo je referrals verhogen
  • Je retentie verhogen door de ‘after travel’ ervaring te designen
  • Je customer service zo inrichten dat je klanttevredenheid omhoog schiet.

Kortom, elke ervaring waarin je klant of je (nieuwe) medewerker centraal staat.

Dat is wat wij nodig hebben. Vertel me meer.

OVER DE TRAINERS

Michel Groenenstijn

Studio XD, Travel Impact Lab

Michel is co-founder van zowel Studio XD als Travel Impact Lab. Hij werkte de afgelopen jaren aan impactvolle innovatie in de reisbranche. Hij is door Kaospilot opgeleid tot experience designer en bouwde de afgelopen jaren diverse (travel) experiences, customer journeys en offline ervaringen. Michel is hoofdtrainer en neemt je mee in de tools, mindsets en methodieken van Experience Design.

Raymond Klompsma

Wobbly Sun, Goya Experiences

Raymond is oprichter van srprs.me, hét succesverhaal van een reis-startup van buiten de branche. Hij is op een missie om onbevangenheid terug te brengen in de wereld. Op dit moment werkt hij aan een grote immersive theater-experience. Raymond is mentor tijdens de training en deelt zijn ervaringen van srprs.me op het gebied van purpose, branding, company design en customer service.

Mark Smolenaars

Studio XD, Project Escape

Mark’s innerlijke drive is om mensen te verrassen en te verwonderen. Als belevingscreator gebruikt hij onder meer gaming en interactie om meeslepende niet-digitale werelden te creëren. Hij is naast co-founder van Studio XD eigenaar van Project Escape met drie award-winnende escape rooms. Mark is co-trainer en helpt je met zijn ervaring als interactie-ontwerper en gamification specialist.

DETAILS

In samenwerking met Travel Impact Lab en ANVR organiseert Studio XD deze training regelmatig op open inschrijving. Op dit moment zijn er geen data gepland.

Deze training geven we verder in-company, met een programma afgestemd op jouw bedrijf en situatie. Veel moeite om je conversie te verhogen? Dan richten we ons op je prospect journey. Moeite om je product te innoveren? Dan kijken we meer naar je traveller experience op reis. Of misschien zoek je wel een manier om mensen uit verschillende afdeling naar een next level van customer engagement te brengen.

Neem contact met ons op om te vertellen waar je naar op zoek bent en te kijken of XD van waarde voor je kan zijn!

Neem contact op.

DETAILS

In samenwerking met Travel Impact Lab en ANVR organiseert Studio XD deze training regelmatig op open inschrijving. Op dit moment zijn er geen data gepland.

Deze training geven we verder in-company, met een programma afgestemd op jouw bedrijf en situatie. Veel moeite om je conversie te verhogen? Dan richten we ons op je prospect journey. Moeite om je product te innoveren? Dan kijken we meer naar je traveller experience op reis. Of misschien zoek je wel een manier om mensen uit verschillende afdeling naar een next level van customer engagement te brengen.

Neem contact met ons op om te vertellen waar je naar op zoek bent en te kijken of XD van waarde voor je kan zijn!

Neem contact op.

MEER INFORMATIE?

Neem contact op met Michel Groenenstijn op michel@studioxd.nl of op 06 – 180 514 39 voor vragen, meer over de training en om te kijken wat we voor jouw (reis)organisatie kunnen betekenen.

OVER TRAVEL XD

Travel XD wordt regelmatig georganiseerd door ANVR, Travel Impact Lab en Studio XD. Drie organisaties die bezig zijn met meer impactvolle customer experiences in de reisbranche. In-company trainingen worden verzorgd door Studio XD, specialist op het gebied van Experience Design.

OVER TRAVEL XD

Travel XD is een initiatief van ANVR, Travel Impact Lab en Studio XD. Drie organisaties die bezig zijn met meer impactvolle customer experiences in de reisbranche. Meer weten? Check de websites of neem contact op met Loes van Kooten van Travel Impact Lab via loes@travelimpactlab.nl of via 06 – 151 38 667.